14 NİSAN 2019 PAZAR –  MİLLİYET VATAN  –  ALİCE

Ulusal eğlence kanal-larının prime time kuşakları hayli zamandır yarışma, müzik-eğlence ve televizyon şovlarına kapalıydı. Çünkü eğlence kanalların vazgeçilmesi dizilerdi. 90’lardaki pop müzik fırtınasının 2000’lerde bitmesi gibi, yüksek bütçeli dizilerin devri de 10 yılda sona erdi. Yüksek bütçeli projelerin yerini, daha düşük bütçeli işler almaya başladı. televizyonlardaki bu dönüşüm, müzik yarışmalarına da yaradı. Birçok ülkede ilgi gören ‘All Together Now’ da bunlardan biri…
Kanal D’nin nisan ayının son haftasından itibaren yayınlamayı planladığı formatın adı ‘Benimle Söyle’ oldu.
Yapımcı Medyapım ile yayıncı Kanal D, aralarında ünlülerin de bulunduğu yarışmanın 100 kişilik jürisinin kaptanlık görevini Birce Akalay’a verdi.

Jüri, ünlü dolu
Sunuculuğunu Enis Arıkan’ın yapacağı jüride; şarkıcılar, müzisyenler, stilistler, sosyal medya fenomenleri, müzik okuyan öğrenciler, öğretim üyeleri, cast direktörleri, dansçı ve Ramazan davulcusu gibi birçok meslekten isim var.
Kimler mi onlar?
İşte ‘Benimle Söyle’de jüri üyeliği yapması kesinleşen ünlüler:
maNga grubunun solisti Ferman Akgül, Kurtalan Ekspres’in kurucusu Ahmet Güvenç, Ayta Sözeri, Sattas grubunun solisti Orçun Sünear, Türk müziği sanatçısı Melihat Gülses, gitarist Gür Akat, opera sanatçısı Cenk Bıyık, şarkıcı ve klip yönetmeni Metin Arolat, DJ Nikki Wild, radyocu Ebru Sulukahya, operacı ikizler Sinem-Didem Balık, müzik prodüktörü Emrah Günkaya, stilist Çiğdem Doğu, trombon sanatçısı Su Doğan, sosyal medya fenomeni Caner Çalışır, müzikal oyuncusu Nebi Birgi, türkücü Hüseyin Kağıt, müzik okulu yöneticisi ve TV programcısı Yelda Kırçuval ile şarkıcılar; Nuri Harun Ateş, Gülçin Ergül, Çağatay Akman, Can Oflaz, Genco Ecer, Ödül Turan, Seçil Gür, Ekin Su ve Eylül Çekirge.
‘Benimle Söyle’nin her bölümünde 10 aday yarışacak. Söylediği şarkıyla en çok jüri üyesini ayağa kaldırıp, kendisine eşlik ettiren yarışmacı, finalist olacak. İkinci ve üçüncü olanlar aralarında yeniden yarışacak, en çok puanı alan birinciyle finale gidecek.

DİZİ SEKTÖRÜ KÜÇÜLÜYOR NETFLIX BÖYLE BÜYÜYOR!
Bizim televizyon kanallarında değil özel bir hava yolu şirketini, devletin resmi bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yolları’nın adını geçirdiğinizde anında sansürlenir.
Dizi ve filmlerde markalar buzlanır. Canlı yayında konuğun kıyafetindeki minik logo bile bantlanır ya da başka bir şey giymesi istenir.
Kanun koyucu, durup dururken yapmadı bunu… Kanallar, yapımcılar, firmalar birbirini şikayet edince RTÜK Kanunu’na girdi ‘gizli reklam’ yasağı.
Aynı ekranlarda Facebook, Instagram ve Twitter’ı telaffuz etmek, bu mecralar üzerinden seyircilerin gönderdiği mesajları yayınlamak serbesttir, ama kitapları sırtlarından bile göstermek yasaktır. Arkadaşımız Sina Koloğlu, TV8’deki ‘Yemekteyiz’ ekibinin ‘gizli reklam cezası’ yememek için yarışmacının evindeki kitapların adları ve yayınevleri görünmesin diye nasıl ters yüz ettiğini yazdı.
Bu kafa yüzünden Türkiye, dünya çapında bir marka çıkaramazken ‘marka zengini’ Amerika, bakın ne yapıyor?
ABD’nin yeni markası Netflix’teki ‘Suits’ dizisinden bir sahne…
Kameralar galerideki lüks otomobilleri gösterip, projenin baş karakterlerinden Harvey Specter’a dönüyor.
Harvey de bir güzel ‘tesla güzellemesi’ yapıyor.
Dizideki şehrin genel görüntüsüyle de her seferinde Pepsi’nin ışıklı neonu ekrana geliyor.
Bizde ise yasak yüzünden markaları gizlemek zorunda kalan televizyon kanalları ve diziler ekonomik küçülme yaşarken, Netflix reklamını yaptığı markalardan aldığı güçle büyüdükçe büyüyor. Türkiye bu sorunu çözmedikçe, dizi sektörü küçülmeye devam eder.

GÜNÜN SÖZÜ
“Açıklamalarla vaktini harcama; insanlar sadece duymak istediklerini duyar.” (Paulo Coelho)