2 ARALIK 2018 PAZAR – MİLLİYET VATAN – ALİCE
Bu; tesadüfi bir başarı mı, yoksa yerli ve milli animasyon filmlerinin ayak sesi mi? Aldığım bilgiler, bu başarının tesadüfi olmadığı yönünde…
Hedef kitlesi çocuklar olan her yapımcı gibi İsmail Fidan da, ‘Rafadan Tayfa’yı sömestrde vizyona sokmak istedi. Dağıtımcı CGV Mars Entertianment yöneticileri, yapımcıya şu öneride bulundu:
“Karne tatilinde çok güçlü Hollywood filmleri vizyona girecek. Projeyi, o
yapımlara ezdirmemek için ekim sonu gösterime sokalım.”
Yapımcı, dağıtım şirketi yetkililerini dinledi ve proje vizyona girdi. İlk üç gündeki gişe başarısıyla birçok ilke imza atan filmin, 4 hafta 3 günlük hasılatı 16 milyon 400 bin TL oldu. İlk kez yerli bir animasyon yapımı 31 günde 6 milyon TL kazandırdı. TRT Çocuk’ta ciddi bir izleyicisi bulunan, ‘Rafadan Tayfa’ kahramanları ‘Kamil’, ‘Hayri’, ‘Akın’ ve ‘Mert’in mahallelerini kurtarmak için atıldıkları macera, nesiller arasında köprü kuran bir yapım… Üç neslin (nene, anne, çocuk) bir arada gönül rahatlığıyla ve keyifle izlediği ‘Rafadan Tayfa Dehliz Macerası’nın gişe başarısı, yerli animasyon yapımcılarını da umutlandırdı.
SENEYE DAHA PAHALI TATİLE HAZIR MISINIZ?
Bir hafta tatil yapıp döndüğüm Antalya’ya, bu kez iş için gittim. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB), 8’inci Uluslararası Resort Turizm Kongresi vardı Antalya Lara’da…
‘Geleceğin Turizmi, Turizmin Geleceği’nin konuşulduğu kongrede, Türk turizmine dair veriler, dünyadaki yerimiz paylaşıldı. Tahminler o ki Türkiye, 40 milyon turist ve 30 milyar dolar turizm geliriyle kapatacak 2018 yılını…
2008’de kişi başı 962 dolar olan turist harcamasının 10 yıl sonra 750 dolara düşmesinin sebepleri malum…
Turizm sektörü ekonomik krizden çıkabilmek için fiyat indirmek zorunda kalınca turist sayısında ciddi bir artış oldu, ama gelirlerimiz aynı ölçüde artmadı. Turizmcilerin niyeti, talep varken fiyatları döviz bazında da artırmak. Büyük tur operatörlerinin tepkisini çekmemek için yüzde 5 ile 10 arasında olacak bu fiyat artışı.
Turizmcilerin iç pazar için düşündükleri zam oranı maalesef, döviz bazındaki planlanan artış gibi düşük olmayacak.
‘Turizmin geleceği, geleceğin turizmi’ni konuşmak için Antalya’da toplanan otel sahipleri ve yöneticilerinin söylediğinden anladığım o ki, yıllık enflasyon oranında zam bekliyor, 2019’da tatil yapacakları. Bol yıldızlı oteller ve tatil köylerinde tatil yapacak yerli turistler ya 30 ile 50 arasında değişecek zammı göze alacak, ya da yıldızı daha düşük yerlere veya pansiyonlara yönelecek.
GÜNÜN SÖZÜ
“Mücevher gibidir bir kadının gözyaşları… Onlar damladıkça sizin değeriniz düşer.”