MİLLİYET – 4 AĞUSTOS 2014 PAZARTESİ  –  ALİCE

Ajda Pekkan, Harbiye Açıkhava Tiyatrosu’nda bir konser verdi.
Cadde’den Emrah Akçay’ın haberine göre, “Ajda Pekkan, kuafördeki işi uzun sürünce konsere bir saat geç çıktı. Playback yaptı. Yedinci şarkıdan sonra konsere 35 dakika ara verince alkış ve ıslıkla protesto edildi.”
Haberin özeti: 1 saat rötar, 35 dakika mola ve playback şarkı.
Habertürk’ün “Ajda Pekkan’a kuaför ıslığı”yla verdiği habere göre olay şu:
Ajda Pekkan, sahneye bir saat geç çıkınca ıslıkla protesto edildi.
Sanatçının sahneye geç çıkma nedeni sonradan ortaya çıktı. Son anda kuaförünü değiştiren Pekkan’ın saçlarını yeni kuaförü zamanında yetiştiremedi.
Haberin özeti: Kuaför yüzünden 1 saat rötar ve ıslıklı protesto.
Hürriyet, pazar günleri Kelebek’te yazarlık yapan Ajda Pekkan’ın konser haberini şöyle verdi:
“Ajda gönül sayfasını açtı. Harbiye Cemil Topuzlu Açıkhava Tiyatrosu’ndaki konserde birbirinden iddialı kostümlerle sahneye çıkan sanatçı bir de sürpriz yaptı. Kayahan’ın tribüte albümü için seslendireceği ‘Gönül Sayfam’ adlı şarkıyı ilk kez canlı olarak okudu.”
Haberin özeti: Rötar ve ıslıklı protesto yok, sürpriz var.
Sabah’ta ve Günaydın’da Ajda Pekkan’ın konser haberi yoktu. Ajda Pekkan’ın derin yırtmaçlı kıyafetini ve sahneye çıplak ayakla çıkmasını öne çıkaran Posta’nın “Yalınayak ve dövmeli” başlıklı haberi şöyleydi:
“Ajda Pekkan’ın sahneye kuaförü yüzünden geç çıkması, 7’nci şarkıda 35 dakika ara vermesi seyircinin protestosuna neden oldu.”
Haberin özeti: Dekolteli, çıplak ayaklı Süperstar’a rötar protestosu.
Magazinciler ve magazin haberlerine yer veren gazeteler Harbiye Açıkhava’da binlerce insanın şahitliğindeki bir olayı bile okurlara tarafsız ve eksiksiz aktaramıyorsa, önüne ister “büyük” ister “küçük” takısı ilave edin demek ki bir habercilik eksiği var ortada.

AL BİRİNİ VUR ÖTEKİNE!

Aşkı için din değiştiren eski manken, yeni oyuncu ve “gelenekçi” Tuğçe Kazaz, “Edepsizce göğüslerinin üzerine ‘eylem’ yazısı yazıp ortaya çıkanlar, kadının en mahrem yerini sokak ortasında açarak kendini basitleştiren bir kadın mı iffetlidir?” diye sormuş.
Televizyon canlı yayınında çoraplarını çıkarıp, “Çok kaşınıyor, ne yapayım?” diyerek ayak parmaklarının arasını seyirciye göstere göstere kaşıyan “çağdaş” sunucu oyuncu Yunus Günce de Twitter’dan cevap vermiş ona: “Dinler arası yolculuktan jetlag olmuş.”
Böylesine “Al birini vur ötekine” durumunda Ömer Hayyam’a kulak vermek en iyisi:
“Her lafa verecek cevabım var lakin, bir lafa bakarım laf mı diye, bir de söyleyene bakarım adam mı diye?”

BEŞİKTAŞ BELEDİYESİ BUNA NASIL İZİN VERDİ?

Cuma günü bir arkadaşımla buluştum Beşiktaş Çarşısı’nda.
Beşiktaş Kültür Merkezi’ni geçer geçmez baktım BKM’nin yanındaki Kazan Sokağı, boydan boya işgal altında.
Kaldırımın birini ve yolu tamamen masa ve sandalyelerle kapattılar. Geriye tek kaldırımın yarısı da, “Buyrun… Boş yerimiz var” diyerek müşteri kovalayan garsonların işgalinde.
Buna izin veren ya da göz yuman Beşiktaş Belediyesi’ne söyleyecek tek lafım var; pes!

FATİH AKIN’A YAKIŞMADI

Yazıp yönettiği “Duvara Karşı” filmiyle yıldızı parlayan Fatih Akın, geçen hafta, “Hrant Dink’in filmini çekecektim, ama teklif götürdüğüm Türk oyuncular filmi sert bulup, rolü kabul etmedi. Ben de projeyi rafa kaldırdım” demişti.
Bütün oyuncuları zan altında bırakmamak için bu isimleri açıklamaya davet ettiğim Akın’a birçok oyuncu, “Hrant Dink’i oynamaya hazırım” diyerek adeta açık çek verdi.
Akın, ne teklifini reddeden oyuncuları açıkladı ne de taşın altına elini koymaya hazır olan oyunculara yanıt verdi.
Bu tavır Akın’a hiç yakışmadı.
Düne kadar “Duvara Karşı” olan Akın, galiba bu kez duvara tosladı!

GÜNÜN SÖZÜ
“Asalet boyda değil soyda, incelik belde değil dilde, doğruluk sözde değil özde, güzellik yüzde değil yürekte olmalı.”