13 KASIM 2018 SALI – MİLLİYET CADDE – ALİCE
BM Genel Sekreter Yardımcısı, BM Kadın Birimi İcra Direktörü Baş Danışmanı ve HeForShe Küresel Direktörü Elizabeth Nyamayaro, Tüpraş Genel Müdürü İbrahim Yelmenoğlu, Koç Holding Dış İlişkiler ve Kurumsal İletişim Direktörü Oya Ünlü Kızıl’la birlikte Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu’ndaki Koç Holding’in locasında basının karşısına geçen Koç, BM’in ilk kez bir futbol kulübüyle bir iş birliği yaptığını söyledi.
Fenerbahçe A Futbol Takımı’nın sağ kolundaki HeForShe (Birlikte Eşitiz) logosuyla sahaya çıkacağını açıklayan iş insanı, FB’nin toplumsal cinsiyet eşitliğine dikkat çekerek ulusal ve uluslararası spor kulüplerine öncülük yapacağını vurguladı.
BM’nin bu sosyal sorumluluk projesi için kulüpte üç ay inceleme yaptıktan sonra kendilerine izin verdiğini belirten Koç, sözlerini şöyle sürdürdü:
“FB tarihinde ilk kez, kol sponsorluğu alıyoruz. İlk defa dünya çapında bir hareketi, dünya çapında bir kurumla destekliyoruz. Topluma dokunan, yaşam kalitesini daha iyi yere getirmiş bir kulüp olarak anılmak istiyoruz. Sporun katkısıyla ülkemizde ve dünyada ‘toplumsal cinsiyet eşitliği yönünde’ bir dönüşüm yaşamayı hedefliyoruz. Önce içeriden başlayarak kendi bahçemizi temizleyeceğiz. Bizler, futbolcular, teknik ekip, yönetim kurulu ve kulüp personeli, farkındalık eğitimlerinden geçecek. Sonra bunu camiamıza yayarak onlar için de bir refleks olmasını sağlamayı hedefliyoruz.”
‘Kadın hakları bir insan hakları meselesidir’
Tüpraş’ın sponsor olduğu HeForShe’nin tanıtımı, Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı’ndaki Koç Holding Locası’nda yapıldı. Locanın bir duvarında ailenin iki önemli isminin fotoğrafları ve yanlarında da cinsiyet eşitliği konusundaki görüşleri yazılıydı.
Mustafa V. Koç: “Cinsiyet eşitliği, hem erkek hem kadın için özgürlüktür. İnsanların önce birey olduğunu kabul eder. Ön yargılardan kurtarır.”
Ömer M. Koç: “Toplumsal cinsiyet eşitliği mücadelesinde, her seviyede ve her iş kategorisinde eşit temsili hedeflemeliyiz.”
Fenerbahçe Başkanı ve Koç Ailesi’nin üyesi Ali Y. Koç’un aynı konudaki fikrini merak ettim ve öğrendim.
Ali Y. Koç: “Fenerbahçe’mizle tüm alanlarda öncü ve örnek olmayı hedefliyoruz. Toplumsal cinsiyet eşitliği için ‘Birlikte eşitiz’ diyerek, ülkemizde ve dünyada değişimin savunucusu olacağız. Kadın hakları bir insan hakları meselesidir. Değişim için kadınların ve erkeklerin seslerini bir arada duymalıyız.”
Sosyal medyada dünya kulüpleriyle yarışıyor
Fenerbahçe Spor Kulübü’nün resmi Twitter hesabının 6.5 milyon, Instagram’da ise 3.7 milyon takipçisi var.
Sosyal medyada takipçi sayısından önemli olan, o hesabın yarattığı etkileşim…
Kendimden bir örnek vereyim. Instagram’daki takipçi sayım 90 bin, ama yaptığım paylaşımlardan 1.2 milyon erişime ulaşanlar var.
Başkan Ali Koç, HeFor-She’nin tanıtımında FB’nin ne denli önemli bir marka olduğunu anlatırken, sosyal medyada yarattığı etkiye dikkat çekti. Koç, ardından sözü kulübün gelir kaynakları direktörü Murat Dülge’ye verdi.
Dülge, “Sosyal medyadaki sıralamalar zamanla değişse de Fenerbahçe, dünyadaki futbol kulüpleri arasında Twitter’de ilk beşte, Instagram’da ise ilk 10’da” dedi.
GÜNÜN SÖZÜ
“Güven, ‘O bunu yapmaz’ demek değildir. Güven, ‘O, bunu yaptıysa bir bildiği vardır’ diyebilmektir.” (Echart Tolle)