16 HAZİRAN 2019 PAZAR  –  MİLLİYET CADDE  –  ALİCE

Farklı yaş ve kültürdeki insanların bir araya geldiğindeki ortak konuşma dilini düne kadar belirleyen en yaygın kitle iletişim aracı televizyonlardı.
Günümüzde aynı ortamdaki insanların konuşacakları ortak konuları belirleyen bir başka kitle iletişim aracı daha var; sosyal medya…
Pazar akşamı başta İstanbullular olmak üzere, birçok insanın ortak ilgisini çekecek konu, Binali Yıldırım’la Ekrem İmamoğlu’nun canlı yayındaki tartışması olacak.
İsmail Küçükkaya’nın moderatörlüğündeki açık oturumu isteyen televizyon kanalı naklen yayınlayacak.
Pazar akşamı bu tartışmayı naklen yayınlamakla yetinmeyip, adayların vücut dillerinin ne dediğini de canlı yayında işin uzmanlarına anlattıran kanal, rakiplerine fark atar.
Sosyal medyanın iki büyük kuruluşu Instagram ve Facebook’un dünya genelindeki milyonlarca kullanıcı ve milyarlarca yorumu analiz ederek çıkardığı sonuç şu:
Sosyal medya kullanıcıları, ünlü markaların tanıtımlarında anlattıklarından ziyade, o ürünleri deneyenlerin yorumlarıyla ilgileniyor. Çoğu sosyal medya kullanıcısı, kendisine sunulanla yetinmiyor, ona dair gizli  saklı, iyi  kötü ne varsa merak ediyor, o yüzden de bunu yapanlara büyük ilgi gösteriyor. O yüzden de ‘kamu merakı’na hitap edenler, ‘kamu yararı’nı gözetenlerden daha çok rağbet görüyor. Günümüzde markalar, insanlar ve olaylar hakkındaki algıyı da kişilerin yaptıkları yorumlar oluşturuyor.

İSTANBUL OTELLERİNDEKİ DOLULUK VE FİYAT ARTIŞI

Bu yıl kuruluşunun 100’üncü yılını kutlayan Hilton, bir asırda bünyesindeki otel markasını 17’ye çıkardı. Hilton’ın 113 ülkedeki otel sayısı 5 bin 700’ü geçti. Conrad Hilton’ın kurduğu Hilton’ın Amerika’dan sonra otel açtığı ilk ülke ve şehir neresi biliyor musunuz?
Hilton’ın Amerika dışında dünyada otel açtığı ilk ülke Türkiye…
1955 yılında zamanın Hollywood yıldızlarının da katıldığı törenle İstanbul’daki otelini turizm sektörüne kazandıran Hilton, daha sonra diğer ülkelere yaptığı yatırımlarla dünyanın önde gelen markalarından biri oldu

64 yılda 64 otel
Hafta içinde bir grup basın mensubuyla bir araya gelen Hilton Türkiye Bölge Müdürü Armin Zerunyan, Hilton’un Türkiye’de geçirdiği 64 yılda 64 otel açtığını, 23 yeni otelin de açılmak üzere olduğunu söyledi.
Zerunyan, bünyesindeki 17 markadan 5’ini Türkiye’ye getiren Hilton’ın 12 bin 738 olan oda sayısının yeni otellerin devreye girmesiyle 15 bin 917’ye çıkacağını vurguladı.
Armin Zerunyan, Türkiye’deki çalışan sayısı 5 bin 600 olan Hilton’ın açacağı yeni otellerle yaratacakları iş istihdamıyla personel sayısını da yüzde 25-30 civarında artıracağına dikkat çekti.

Hilton’ın en eskileri 
37 yıldır Hilton’da çalışan Zerunyan, “Türkiye Hilton’larda en uzun süreli çalışma rekoru, 46 yılla yiyecek-içecek müdürümüz Seyit Ali Yılmaz’da. Yiyecek-içecek operasyon müdürümüz Hasan Sabuncu’nun ise Hilton’daki 42’nci yılı” dedi.
İstanbul otellerinin terör yüzünden yaşadıkları sıkıntılı süreci atlattıklarını, doluluk oranı ve oda fiyatlarının yükselmeye başladığını vurgulayan Zerunyan, şunları söyledi:
“İstanbul’daki beş, dört ve üç yıldızlı otellerin 2018’in ilk beş ayında doluluk ortalaması yüzde 69.2’ydi. 2019’un beş ayında bu yüzde 69.1 oldu, ama oda fiyatları geçen yılın aynı dönemine göre yükseldi. Geçtiğimiz yıl 75.78 euro olan ortalama oda fiyatları, 2019’un ilk beş ayında 81.61 euroya çıktı. Rezervasyonlar bu yaz İstanbul’daki otellerin doluluk oranları ve oda fiyatlarının biraz daha yükseleceğinin göstergesi…”

GÜNÜN SÖZÜ 
“Kalbe dokunmasını biliyorlar, ama kırarak…” (Füruğ Ferruhzad)