24 MAYIS 2018 PERŞEMBE  –  MİLLİYET CADDE  –  ALİCE

İnsanların sosyal medyada örgütlenerek sonuç aldığı konular da var, bir işe yaramadığı ve insanların boş yere tweet attığı protestolar da…

Örneğin Rıza Kocaoğlu’nun şampiyonluk maçında, Galatasaray Kulübü Başkanı Mehmet Cengiz’i canlı yayında trollemesinden sonra sosyal medyada düzenlenen kampanya.

Bir grup Galatasaray taraftarının #ÖzürDileRızaKocaoğlu etiketiyle Twitter’da başlattığı kampanya, sonuç vermedi. Göztepe taraftarı Kocaoğlu, GS camiasından özür dilemeyince kampanya birden, ‘Bu akşam ‘Çukur’ izlemiyoruz’a dönüştü.

Twitter’daki bu hareketin ‘Çukur’ fanatiklerini etkileyip, etkilemeyeceğini merak ettim. Cimbom taraftarı, ama aynı zamanda ‘Çukur’ fanı olanlar, tercihlerini ne yönde kullanacaktı? İnsanlar, izledikleri diziyle, gönül verdikleri takım arasında bir tercihe zorlandığında tavırları ne olur?

Bunu anlamanın tek yolu, son iki haftanın reytinglerini mukayese etmekti, ben de öyle yaptım.

14 Mayıs’ta ‘Çukur’, 6.82 Total reytingiyle ‘Söz’ün ardından ikinciydi.

21 Mayıs’ta ‘Çukur’ 6.33 Total reytingiyle, ‘Söz’ün ardından yine ikinci oldu.

İnsanların ‘Bu akşam ‘Çukur’ izlemeyeceğiz’ diye tweet paylaştığı günün akşamında dizi, AB ve ABC1’de ise reyting kaybetmeyip, aksine az da olsa izleyen sayısını artırdı.

Bu da demek oluyor ki, Twitter’daki protestocuların TNS’in reyting panelinde karşılığı yok.

SOSYAL MEDYADA CEMCİR’E YAPILAN

Yönetmen Nuri Bilge Ceylan’ın ‘Ahlat Ağacı’ filminin Cannes’da ayakta alkışlanması değil, ekip kırmızı halıda poz verirken Murat Cemcir’in, Bennu Yıldırımlar’ı itip öne geçtiği iddiası olay oldu.

Bir fotoğraf karesinden yola çıkıp Cemcir’i sosyal medyada çarmıha gerenlerin, Görkem @altiparmakli’nin şu notla paylaştığı, Bennu Yıldırımlar’ın da RT yaptığı bu videodan sonra acaba yüzü kızardı mı?

“Bu sitede linç kültürü çok sevildiği için, muhtemelen bu video hiç önemsenmeyecek, lakin burada dursun istiyorum. Saliselik birkaç fotoğraf karesi üzerinden varılan kanılar, çoğu zaman yanlıştır.”

ALKIŞLAR HALUK LEVENT’E

“Şov dünyasında en yardımsever sanatçı kim?” diye bir anket yapılsa, Haluk Levent’in adını yazarım bir numaraya… Yıllarca müzikten kazandığını tefecilere borç ödemekle geçiren şarkıcı, son yıllarda tam bir yardım misyoneri gibi çalışıyor.

Kurduğu AHBAP Platformu’nu zamanla yardım derneğine dönüştüren Levent, son olarak burs verdikleri öğrencilerin parasını bulmak için ikinci yeleğini de satışa çıkardı.

İlk yeleğini açık artırmada 32 bin 500 TL’ye satan sanatçı, daha fazla burslu öğrenci okutabilmek için taban fiyatı bakın hangi gerekçelerle yükseltti.

Takipçilerini gaza getirmek için AHBAP’la bir yılda neler yaptıklarını faaliyet raporu gibi yayınlayan Levent, ikinci yeleğinin taban fiyatını, ilkinin satıldığı fiyat olarak açıkladı. Şarkıcı, ihaleyi kazanana vereceği ekstra hizmetleri de şöyle sıraladı:

“İkinci yeleğime 32 bin 500 TL’den fazla verenin evine gidip şarkı söyleyeceğim. Aile bireylerine beste yapacağım. Konu-komşu akrabalarla her türlü fotoğraflar çekip, onlara yağ çekeceğim.”

Helal olsun Haluk Levent’e…

BU GİDİŞE KİM “DUR” DİYECEK?

Son günlerde en çok izlenen, üzerine yorum yapılan videoların başında, taksicilerin UBER sürücülerine yaptıkları geliyor.

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası’nın, UBER’e erişimin engellenmesi için açtığı bir dava var ve henüz sonuçlanmadı.

Mahkemeden çıkacak aksi bir karara kadar Türkiye’de UBER yasal… Ama gel gör ki ‘taksici esnafı’nın bir kısmı gördükleri yerde çeviriyorlar siyah renkli minibüsleri… Sonrasında küfür, dayak, tehdit gırla… Yetkililer, UBER yüzünden kan akmadan acilen çözüm bulmalı bu soruna.

GÜNÜN SÖZÜ

Açık sözlü olmak iyidir. En kötü ihtimalle sonradan kaybedeceklerini en başta kaybedersin. (Mark Twain)