Screenshot

25 Temmuz 2024 Perşembe  –  Milliyet  –  Alice

29 Ocak 2024 tarihinde yapılan protokol uyarınca Etimesgut Belediyesi’ne ait 100. Yıl Cumhuriyet Kültür Merkezi’ndeki 700 seyirci kapasiteli tiyatro salonu, Devlet Tiyatroları 100. Yıl Sahnesi olarak kullanılıyordu.

Protokolün altında dönemin Etimesgut Belediye Başkanı Enver Demirel ve Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Tamer Karadağlı’nın imzaları vardı.

31 Mart 2024’teki yerel seçimlerde Etimesgut Belediyesi’nin yeni başkanı CHP adayı Erdal Beşikçioğlu oldu.

Ankara Devlet Tiyatrosu’nda yedi sezon ‘Bir Delinin Hatıra Defteri’ni oynayan, Devlet Tiyatroları’ndan emekli olunca eserin haklarını satın alarak sahnelemeye devam eden Erdal Beşikçioğlu’nun yönettiği Etimesgut Belediyesi, 100. Yıl Cumhuriyet Kültür Merkezi’ndeki Devlet Tiyatroları yazılarını indirtti.

Karadağlı yazdırdı Beşikçioğlu sildirdi

Devlet Tiyatroları yazısı ve logosu sadece binanın bir yerinde kaldı, boşalan yerlere belediye kendi kurumu olan Kent Tiyatrosu’nun ismi ve logosunu astı.

Etimesgut’taki kültür merkezine Devlet Tiyatroları’nı yazdıran kim?

Devlet Tiyatroları’nın başına özel sektörden gelen Tamer Karadağlı.

100. Yıl Cumhuriyet Kültür Merkezi’nin duvarlarından Devlet Tiyatrosu yazısı ve logosunu indiren ya da sildiren kim?

Devlet Tiyatroları’ndan emekli Erdal Beşikçioğlu.

Kader!

Devlet Tiyatroları’nın sembolik de olsa bir yerde adı kaldı. Çünkü iki kurum arasında mevcut protokol var olduğu sürece Etimesgut Belediyesi, 100. Yıl Cumhuriyet Kültür Merkezi’nin sahnesini Devlet Tiyatroları’na tahsis etmekle yükümlü. Etimesgut Belediyesi bunu Devlet Tiyatroları’na tahsis edilen günleri ikiye indirip, Kent Tiyatrosu’na vermek için yapmış olabilir. Ancak mevcut protokol değişmeden zor bu. Taraflar arasında diyalog olmadığı için belli ki yargıya gidecek bu konu.

Çünkü Devlet Tiyatroları yönetimi, 27 Aralık 2023 – 7 Haziran 2024 arasında 67 temsil sahneye koyup 40 bin 642 biletin tiyatroseverlere ulaştığı salonu, mevcut protokole rağmen Etimesgut Belediyesi’ne bırakmamaya kararlı.

Karadağlı yazdırdı Beşikçioğlu sildirdi

Dördüncü nesil Mehter

Selçuklu’dan Osmanlı’ya, Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne miras Mehter Marşı’na yeterince sahip çıkıp, yeni nesillere sevdirdik mi?

Ancak şu günlerde birkaç idealist insan, Mehter’i yeni nesillere ve dünyaya tanıtmak için harekete geçti. Kendilerine ‘Barış Savaşçıları’ diyen bu ekip, aralarında Hollywood filmlerinin müziklerini yapanlar ve dünyaca bilinen müzisyenlerin de dokunuşlarıyla Mehter’i yeniden yorumladı.

Anadolu müzik kültürünü çok sesli müzikle globalleştirmek fikriyle yola çıkan Anatolia Filarmoni Senfoni Orkestrası, ‘Anatolian Rhapsody’ projesini Orion Yapım finanse etti, Ayhan Özel müzik yönetmenliğinin yanı sıra Tolga Tümözen ile aranjelerini yaptı.

‘4. Nesil Mehter’cilerin 21. Yüzyıl frekansına uygun olarak imza attıkları eserler; ‘Ceddin Deden’, ‘Çırpınırdı Karadeniz’, ‘Plevne Marşı’ ve ‘Fuzuli’nin Kantatası’.

GÜNÜN SÖZÜ

“Kimse istediği yerde değil. Herkes hiç yapmak istemediği bir şeyler yapıyor, o nedenle de mutsuzlar.” (Osho)