MİLLİYET – 11 MART 2015 ÇARŞAMBA – ALİCE
Birol Güven’in yazdığı, Müfit Can Saçıntı’nın yönetip başrolünde oynadığı “Mandıra Filozofu”nu izleyenlerin cuma günü vizyona girecek “Mandıra Filozofu İstanbul”u merak ettiklerinden eminim.
Nereden mi biliyorum?
Çünkü ben de “Mandıra Filozofu İstanbul”un Levent’teki Özdilek AVM’de galasına giderken aynı merak içindeydim.
“Mandıra Filozofu”nu izleyenler ve izlemeyenler için açık yüreklilikle şunu söyleyeyim:
Serinin ikinci filmi “komedi” veya “güldürürken düşündüren” bir film değil.
“Mandıra Filozofu” kendine özgü sağlam felsefesi olan, kentlerde harala gürele içinde yaşayan, bunu yaparken hayatı ıskalayanları ciddi ciddi “düşündüren” bir film…
“Günümüzde hayat zaten yeterince geriyor bizi. İhtiyacımız düşünmek değil, gülüp deşarj olmak” diyenler olabilir.
Doğrudur.
Düşünmenin neredeyse suç sayıldığı günümüzde “gülmek”, “en yararlı ve de zararsız” bir ihtiyaç.
Kapitalizmin “nimet” diye sunduğu pek çok şeyin özgürlüğümüzü yok ettiğini de unutmamak lazım.
O nedenle kapitalizmin dayattığı her şeye karşı olan “Mandıra Filozofu” gibi yapmak gerekir bazen.
Bir durmak, kapitalizmin sunduklarının yanında neleri alıp götürdüğünün muhasebesini yapmak için düşünmek lazım.
Dün yokken hayatımızı pekâlâ sürdürdüğümüz bazı şeylerin bugün esiri olmuşsak, özgürlük için yapılacak belli:
O zincirleri, bizzat bağlayan ellerimizle çözmek gerek!
Birol Güven’in yazdığı ve ilk kez oynadığı, Müfit Can Saçıntı’nın yönetip “Mandıra Filozofu”nu canlandırdığı filminden benim çıkardığım bu!
Film galaları gibi kitapsız okula da karşı olan “Mandıra Filozofu” sayesinde bugün Çukurovabölgesinde birçok okul kitaplığa kavuşturdu.
Davetliler “Mandıra Filozofu”nun çağrısına uyup galaya kitapla geldi çünkü…
YAĞMUR ÜNAL’DAN OYUNCULUĞA EVET
Anne “Türk sinemasının Sultan’ı”, baba Türk tiyatrosunun en iyi oyuncula-rından biri…
Bu durumda ne olması gerekirdi?
“Armut dibine düşer” derler, olması gereken buydu…
Ancak Türkan Şoray’la Cihan Ünal’ın kızı Yağmur, Londra’da oyunculuk eğitimi almasına rağmen, şimdiye kadar aldığı oyunculuk teklif-lerini hep elinin tersiyle itti.
Kamera önünde değil de arkasında olmayı seçti…
Yağmur Ünal, Türkan Şoray’ın uzun bir aradan sonra yönetmen koltuğuna oturacağı “Eski Köye Yeni Âdet” filminde “anne hatırı” için kamera karşısına geçmeye razı oldu.
Çekilmesi için Sinema Destekleme Fonu’nun 500 bin TL kredi verdiği filmde ilk kez kamera karşısında olacak Yağmur Ünal’ın sonrasında da oyunculuk tekliflerine yeşil ışık yaktığına dair söylentiler kulağıma gelmeye başlayınca Türkan Şoray’ın menajeri Bircan Silan’ı aradım.
Bugüne kadar reklam, dizi ve filmlerden gelen oyunculuk tekliflerine “Hayır” diyen Yağmur Ünal’ın ışık tabelasında iddia edildiği gibi bir değişikliğin olup olmadığını sordum. Silan, “Yağmur Ünal, annesi Türkan Şoray’ın yöneteceği filmle ilk kez kamera karşısına geçip, oyunculuğa ‘merhaba’ demekle yetinmeyecek. Bundan sonra oyunculuk konusunda teklifleri değerlendirecek” dedi.
Hadi hayırlısı…
Türkan Şoray ve Cihan Ünal gibi iki büyük ismin çocuğu olmanın avantajları kadar dezavantajları da var. Oyunculuğun eğitimini alan ve alımlı bir kız olan Yağmur Ünal’a çıkacağı bu yeni yolcu-lukta başarılar diliyorum.
GÜNÜN SÖZÜ
“Sabah kalktığınızda, nefes almanın, düşünmenin, zevk almanın, âşık olmanın, sözün kısası, yaşamanın ne kadar değerli bir ayrıcalık olduğunu düşünün.” (Marcus Aurelius)