7 ARALIK 2021 SALI – MİLLİYET CADDE – ALİCE
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin basıp, şehrin belli yerlerinde ücretsiz dağıttığı İSTanbul dergisi var. Üç ayda bir yayınlanan derginin aralık, ocak ve şubat sayısında Karsu ile yapılmış altı sayfalık röportaj var.
Hataylı bir ailenin Amsterdam doğumlu kızı Karsu, müzik dünyasının yeni yıldızlarından biri…
Kendi adını taşıyan son albümünü 2019’da çıkardı. Söyleşiyi yapan Alper Bahçekapılı, Karsu Dönmez’e, “Yeni albüm ne zaman?” diye sorunca, şarkıcının yanıtı şu oldu:
“Ne yazık ki buna şu an vaktim yok. Bana derler ki, ‘Bak geçmişte şu adam 60 albüm yapmış’. Evet, öyle ama, o dönemde birçok kişi stüdyoya girer, şarkısını söyler ve arkasını dönüp, gidermiş. Benim durumumda, ben bir albümün her detayıyla ilgileniyorum. Bu çok fazla konsantrasyon ve vakit gerektiriyor. Üstelik grubumla bir kez prova yapmak da yetmiyor. Düşünün ki sadece sahne ışıklarımızı iyi yapmak için bile bir yer kiraladık ve bunun için bile prova yapıyoruz. İstiyoruz ki bir konsere bilet alan tüm dinleyicilerimiz eşsiz birer deneyim yaşasın.”
40 yıldır magazin gazeteciliği yapıyorum. Şimdiye kadar konser öncesi Ajda Pekkan gibi orkestrasıyla saatlerce prova yapan sanatçı da gördüm, soundcheck’e kendi gitmeyip, vokalistlerini gönderen şarkıcılar da… Karsu gibi sahnede ışık provası yapmak için yer kiralayan şarkıcıyı ilk kez duydum.
Plakçılar peşinde
Aynı söyleşide, “Müziğe bakışınız yıllar içinde değişti mi?” sorusuna Karsu, şu yanıtı verdi:
“Geçen gün bir müzisyen arkadaşım, ‘Sen nota okuyabiliyorsun değil mi?’ dedi. Evet, okuyabiliyorum. Şunu fark ettim, evet müziği öğrenmek kolay değil, bunu anlıyorum. Ama işteki insanlar önce şöhret, sonra müziği istiyor. Konunuz müzikse önce biraz müziğe yatırım yapmalısınız. Eğer derdiniz şöhretse, bu mesleğin adı da var artık ‘Influencer’ olabilirsiniz. Müzikte artık bir plak şirketine ihtiyacınız yok. Ben öyle yaptım. Hala da plak şirketim yok. Birçok şirket de benimle anlaşma imzalamak istiyor. Ama anlıyorum ki bana getirebilecekleri yeni bir şey yok. Her şeyi bağımsız yapabilirsiniz.”
Evet, sesine ve eserlerine güvenen bir insanın bugün single ve albüm çıkarmak için müzik yapımcısına ihtiyacı yok. O açıdan haklı şarkıcı… Öte yandan dünya starları arasında henüz arkasında müzik şirketi olmayan bir tane şarkıcı yok…
ERDAL BEŞİKÇİOĞLU İLE NAZAN KESAL’IN DERDİ
“Şimdilerde popülersen ve sosyal medyada takipçin çoksa tamam. Ünlü sevici tiyatrolar kapılarını ardına kadar açıverir. Ne oynadığının, nasıl oynadığının hiç önemi yok. Takipçin çoksa oyuncusun. Tiyatro neydi? Nasıl olurdu? Oyuncu kimdi? Ah!!”
Oyuncu Nazan Kesal’ın attığı bu tweet’le hedefi belli.
Peki Kesal, tiyatro dünyasının oyun kurucularına siteminde haklı mı?
Evet…
Maalesef sadece tiyatro dünyasında olan bir şey değil bu…
Kesal’ın tweet’ine gelen yorumlar da bu minvalde. Edebiyattan medyaya birçok alanda var bu sıkıntı…
Kesal, tiyatroların işveren olarak kişinin oyunculuğuna değil takipçi sayısını baz almasına kızarken, Erdal Beşikçioğlu, gençlerin tiyatro sanatçısı olmak istemediklerini söyledi. Beşikçioğlu’na göre bunun da sebebi şu:
“Okullarımız eskiden tiyatroya sanatçı yetiştirirdi. Şimdi televizyon ve magazine malzeme olacak oyuncu yetiştiriyor. Sezonun boş kalmış oyuncularının sahneyi doldurmasındansa, sahne üzerinde zaman geçirip, boş zamanlarında dizi yapan oyunculara ihtiyacımız var.”
GÜNÜN SÖZÜ
“Dünyadaki en güçlü insanlar kimlerdir diye sorsalar; kendi başının çaresine bakmayı öğrenmiş kadınlardır derim.” (Cemal Süreya)