21 ŞUBAT 2019 PERŞEMBE  –  MİLLİYET CADDE  –  ALİCE

“Organize İşler Sazan Sarmalı”nın vizyondayken Netflix’te yayınlanması sinema dünyasına bomba gibi düştüğünde aradığım BKM’nin ortağı Necati Akpınar’dan yanıt dört gün sonra geldi. Birkaç gündür hastanede zatürre tedavisi gördüğünü söyleyen Akpınar, “Organize İşler Sazan Sarmalı”nın Netflix’e satışının perde arkasını ilk kez anlattı.

BKM ile Netflix diyaloğu yapımcıların filmlerini vizyondan çektiğinde başladı. Netflix yöneticileri, izledikleri “Organize İşler Sazan Sarmalı”nı çok beğenip, ayakta alkışladı. Amerikalıların, “Bu filmi 192 ülkede yayınlayıp dünyaya Türklerin neler yaptığını göstermek istiyoruz” sözlerinden etkilenen Akpınar, “Filmi, Netflix’e para için değil, Türk Sineması’nı dünya vitrinine çıkaracakları için verdik” dedi. 

Gişeyi nasıl etkiledi?

BKM ile Netflix’in anlaşmasından sonra, sinemadaki kriz çözüldü ve film vizyona girdi. Netflix, filmi aynı gün yayınlamak isteyince BKM, dört hafta süre istedi. Türkiye’de filmin gişesini vuracak sayıda aboneleri olmadığını söyleyen Netflix yönetimi, BKM’ye gişede uğrayacakları kaybı da karşılamayı taahhüt edip, vizyondaki 15’inci gününde filmi yayınladı.

Netflix’in yayını filmin gişesini ne kadar etkiledi?

Akpınar, “Hafta sonu gişesi beklentimizin yüzde 5 altında geldi” dedi.

Gelelim Netflix’in Türkiye’deki abone sayısına.

Şirket, veri açıklamıyor, ama aldığım bilgi Netflix’in Türkiye’deki abone sayısının 100 binin altında olduğu… 

TİDER’DEN 1. GIDA BANKACILIĞI ZİRVESİ

“İsrafı önle, yoksulluğu engelle” parolasıyla birçok ihtiyaç sahibine gıda, kıyafet yardımı yapan, birçok kişiye iş bulan Temel İhtiyaç Derneği (TİDER), bugün Türkiye’de bir ilki gerçekleştirecek.

Bugün Ritz Carlton Otel’de yapılacak “1. Gıda Bankacılığı Zirvesi”, temel ihtiyaç ürünleri üreticileri, toptancıları, perakendecileri, kamu kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarını bir araya getirecek.

Zirve öncesi TİDER’in Başkanı Hande Tibuk ve derneğin kurucularından Serhan Süzer’le buluştum. Tibuk ve Süzer’e, zirveyi düzenleyerek neyi amaçladıklarını sordum. Sözü önce Süzer aldı ve TİDER’in kuruluş öyküsünü anlattı:

“TİDER’i 2010 yılında raf ömrü bitmek üzere olan gıda ürünlerini ihtiyaç sahiplerine ücretsiz dağıtmak amacıyla kurduk. Önce Maltepe’de, sonra Bağcılar’da açtığımız gıda marketleriyle 78.660 ihtiyaç sahibine yiyecek ve giyecek dağıttık. İhtiyaç sahiplerinin kendi ayaklarında durabilmesi için kurduğumuz İnsan Kaynakları birimiyle iş sahibi yaptık. Bu projeyle gıda bankacılığının dünyadaki çatı örgütü Global Foodbank Network’ten (GFN) inovasyon ödülü kazandık.”

TİDER Başkanı Hande Tibuk ise “Gıda Bankacılığı Zirvesi”ni düzenleyerek hedeflediklerini şu sözlerle dile getirdi:

“Türkiye’de pek bilinmeyen gıda bankacılığı konusunda farkındalık yaratmak. 7 ilde belediyeler veya kaymakamlıklara ait 22 gıda bankası var. Onlar ürünleri satın alarak ihtiyaç sahiplerine dağıtıyor, biz ise firmalardan aldığımız bağışları ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyoruz. Türkiye’de GFN’ye üye gıda bankacılığının tek çatı örgütüyüz. İstiyoruz ki tüm gıda bankacıları olarak güçlerimizi birleştirip, hizmetlerimizi Türkiye geneline yayalım ve ‘Sıfır Atık Projesi’ne ciddi katkı sağlayalım. Bunun için raf ömrü bitmek üzere olan ürünler gıda bankalarında toplanmalı ve ihtiyaç sahiplerine dağıtılmalı. Raf ömrü bitenlerse biyogaz tesislerinde enerji veya gübre için kullanılmalı. Zirveyle bu konuda büyük bir adım atacağımıza inancım tam.”

GÜNÜN SÖZÜ

“Bazı insanları sebepsiz seversin. Bazılarına bir sebep arar, yine sevemezsin.” (Neyzen Tevfik)