MİLLİYET CADDE – 8 Haziran 2012 Cuma ALİCE
İnsanların evlilik programlarında kameralar karşısında olduklarını bile bile yaptıkları ve söyledikleri karşısında dehşete düşenler, ‘Annemler Seni Çok Sevecek’ ile ‘Şebeke’de olup biteni seyrettikten sonra şok yaşayacak ve “Gerçek olamaz bunlar?” diyecektir.
‘Yaza bu şakalar damga vuracak’ diye yazdığımda ne atv’nin ‘Annemler Seni Çok Sevecek’ programını ne de Kanal D’nin ‘Şebeke’siniizlemiştim.
Kamera şakası odaklı iki yarışma hakkında aldığım bilgiler ışığında kaleme almıştım o yazıyı.
Bu satırları yazdığımda da henüz hiçbiri ekrana gelmemişti.
İki programın ilk bölümlerini izledikten sonra da aynı kanaatteyim.
İnsanların evlilik programlarında kameralar karşısında olduklarını bile bile yaptıkları ve söyledikleri karşısında dehşete düşenler, ‘Annemler Seni Çok Sevecek’ ile ‘Şebeke’de olup biteni seyrettikten sonra şok yaşayacak ve “Gerçek olamaz bunlar?” diyecektir.
Neden mi?
Çünkü, insanların normal olarak birkaç dakika bile tahammül edemeyecekleri söz ve hareketlere neden katlandıklarına herkes kendince bir yorum getirecektir.
Zira bu şakalarda ailelerin, kızlarına görkemli malikanede oturan ünlü bir erkekle evlensin diye katlandıkları şeyler, sinirleri alınmış olanları bile çileden çıkaracak türden.
Sevgilisinin ailesiyle tanışmaya giderken bir şakaya kurban gideceğini bilmeyen damat adaylarını ekranlardan izleyenler, “Ne hale geldi bu ülke?” diyecektir.
İzninizle izlediğim iki şaka programını elimden geldiğince anlatayım da, kararı siz verin.
ZENGiN DAMAT UĞRUNA NASIL KATLANILIR BUNA?
Atv, cast ajanslarından ailelerine şaka yapacak onlarca kız buldu ve onlarla ailelerine tüyo vermemek adına anlaştı.
‘Annemler Seni Çok Sevecek’i hazırlayanlar sonra; İlhan Mansız’dan Bayhan’a, Aref’ten Taner’e, Metin Yıldız’dan Vatan Şaşmaz’a, Sümer Tilmaç’tan Erol Büyükburç’a, Yüksel Aytuğ’dan Cem Ceminay’a kadar onlarca ünlü ve zengin görünümlü damat adayı buldu.
Cast ajanslarından 600 TL’ye bulunan genç kızların her biri, ailesini damat adayıyla tanıştırmak için ‘Kurtlar Vadisi’nin çekildiği Mahmut Şevket Paşa Köyü’ndeki meşhur malikaneye götürdü.
İzlediğim ilk bölümde damat adayı Türkiye’nin Survivor’la tanıdığı Taner’di.
Damat adayı Taner, kendisiyle tanışmaya gelen kızın annesi, babası ve kardeşine öyle şeyler yaptırdı ki, akıl alacak değil hiçbiri.
İster inanın, ister inanmayın o aile, havuzlu, üç katlı ve 22 odalı malikaneye kızlarını gelin verme umuduyla her şeyi sineye çekti.
Atv’nin Program Müdürü Bekir Hazar, “Aileler, kızları böylesine malikanede oturan zengin ve ünlü biriyle evlenecek diye tahammül sınırlarını zorlayan öyle şeylere katlandı ki, anlatamam. Çektiğimiz her şakada ibret verici ayrıntılar var” dedi.
DAMAT ADAYINA İKİ SAATLİK İŞKENCE
Kanal D’nin ilk bölümünü pazar akşamı ekrana getireceği ‘Şebeke’ de benzer bir yarışma.
“Sevgiline sürpriz yapıp, para kazanmak ister misin?” ilanlarıyla buldu, sevgilisini henüz ailesiyle tanıştırmayan oyuncu kızları.
Atv’nin yarışmasında şaka yapılanlar kız tarafı, ‘Şebeke’deyse damat adayları.
Her biri oyuncu olan ‘çakma aile’ öyle şeyler yapıyor ki damat adayına, normalde birkaç dakika sonra çekip gitmeleri gerekirken, gösterdikleri sabır, taş çatlatacak türden.
Yarışmanın yapımcısı Fırat Parlak, “Kız tarafının yaptıklarına iki saat tahammül edemeyip, kaçıp para ödülünü kaybedenler de oldu, ama çoğu süreyi tamamlayıp ödülü aldı” dedi.
Sevgilisinin ailesinde bir tane normal insan olmamasına rağmen bu işkenceye iki saat katlananların yarışma sonunda elde ettiği tek şey var, o da 10 bin TL.2
BULGARiSTAN’DA ZORU BAŞARDILAR
Yaşanan son ekonomik krize kadar Bulgaristan’da mağazası olan birçok Türk firması vardı. Krizden sonra biri hariç, Türk mücevher firmalarının hepsi, açtıkları gibi birer birer kapattı mağazalarını.
Ekonomik krize rağmen Bulgaristan’da ayakta kalan tek Türk mücevher firması Altınbaş oldu.
2000 yılında girdiği pazarda beş mağazayla faaliyetini sürdüren Altınbaş, online satışa geçtiği Bulgaristan’da önceki akşam Otto, Ocon ve Queen adlı yeni kreasyonlarını tanıttı. Sheraton Oteli’ndeki gecede 365 Diamond Club üyesine yeni mücevherlerini tanıtan Altınbaş’ın Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, Bulgaristan’daki yıllık cirolarının 10 milyon dolara yaklaştığını açıkladı.
Türk mücevher firmalarının mağazalarını kapatarak çekildikleri pazarda yapılan bilinirlilik araştırmasında Cartier’nin ardından ikinci olduklarını söyledi.
Altınbaş, “Her yıl takı sponsoru olduğumuz Bulgaristan Güzellik Yarışması, buradaki tanınırlığımızı ve pazar payımızı artırdı” dedi.