25 ŞUBAT 2020 SALI  –  MİLLİYET CADDE  –  ALİCE

Sezen Aksu’nun son şarkısı ‘Ben de Yoluma Giderim’ ve klibini en iyi özetleyen cümle şu:

Sezen Aksu, yine yaptı yapacağını…

Sanatçı, yeni parçası ve klibini şu notla yükledi YouTube kanalına:“Bu haftaki çalışmamız, fırından yeni çıktıktan sonra biraz bekletilmiş yeni bir şarkı. Şöyle ki; parçayı size teslim ediyorum. Özellikle de çalmaya, söylemeye hevesli olanlar için düşündüm bunu. Notası ve armonilerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Buyurun size cover yerine, sıfır şarkı!”

Aksu’nun Kanlıca’daki yalısında yazıp, bestelediği eser kısa sürede Türkiye’de büyük yankı uyandırdı. Sözleri cadde ve sokak tabelalarını süsleyen ‘Ben de Yoluma Giderim’in izlenmesi üç günde 3 milyonu geçti.

Hayli zamanımı aldı, ama üşenmeden klibe yapılan 13 bin civarındaki yorumun çoğunu okudum. Yorumlarda özetle söylenen şuydu:

“Sezen, yine yaktın bizi.”

TÜRK KADINI BİR ELLE BEŞİK DİĞERİYLE DÜNYAYI SALLAR

‘İfakat’, ‘Öyle Sevdim ki Seni’, ‘Sıra Dışı İnsanlar’, ‘Rudolf Nureyev: Düşlerinin Adası’ ve ‘Vargit Zamanı’ gibi belgesellerle yurt içi ve yurt dışından birçok ödül kazanan Orhan Tekeoğlu, bu kez ‘7 Kibele’ye imza attı.

Anadolu kültürünün en önemli tanrıçası ‘Kibele’ gibi çok zor şartlarda bile ayaklarının üzerinde duran, kullandıkları mikro kredilerle ekonomik özgürlüklerini sağlayan yedi kadının öyküsü var belgeselde. Medya Ton ve Türkiye İsrafı Önleme Vakfı’nın ortak yapımı ‘7 Kibele’nin mikrogirişimci kadınlar ve yaptıkları işler şöyle:

– Fatma Kalkan: Demir doğrama.

– Güler Bal: Meyan kökü üretimi.

– Melek Yılmaz: Hayvan besiciliği.

– Meryem Alpaslan: Organik tarım.

– Seher Toprak: Ayakkabı tamircisi.

– Sevilay Köseoğlu: Kasap.

– Zerge Torun: Hayvancılık.Küçük bir imkan verildiğinde bile Türk kadınının neleri başarabildiğini anlatan belgeseldeki ‘Kibele’lerden biri, “Türk kadını bir eliyle beşiği, diğer eliyle dünyayı sallar” dedi.Var mı itirazı olan?

7’NİN HAYATIMIZDAKİ YERİ

Orhan Tekeoğlu’nun ‘7 Kibele’ belgeselinin kitapçığında Marilla Erçik’ten de alıntı yaparak ‘Niçin 7’ üzerine yazdıklarını çok beğendim ve paylaşmak istedim. Çünkü 7 rakamının hayatımızdaki yeri belli.Peki ya sebebi?İşin o kısmı mistik çünkü… Neler mi onlar?

– Haftanın 7 gün olması…

– 7 gezegenin olması…

– 7 metal parçasının olması…

– 7 kıtanın olması…Bütün bunlar 7 rakamına fazlasıyla gizem katmaktadır.

– İstanbul niçin 7 tepe?

– Türkiye niye 7 bölge?

– Dünya niçin 7 kıta?

– Zindan niçin 7 kule?

– Soyumuz niye 7 göbek?

– Gül neden 7 veren?

– Dünyanın neden 7 harikası var?

– Gökyüzü ve yeryüzü neden 7 kat?

– Ejderha neden 7 başlı?

– Cehennem neden 7 kat?

– Gökkuşağı neden 7 renk?

– Kabe’de tavaf niçin 7?

– Şeytana atılan taş niye 7?

– Kutsal dinlerde 7’nin önemi üzerine daha birçok mevzu var, ama bu kadarı da yeterli sanırım.

ANNEANNE VE TORUN AYNI OYUNLA SAHNEDE

Oyuncuları arasında Kamuran Akkor’la torunu Cengiz Orhonlu’nun da olduğu ‘Kelebekler Özgürdür’ü, Gayrettepe’deki KATS Sahne’de izledim.
Kamuran Akkor Tiyatro ve Sanat’ın kısaltılmışı KATS, aslında bir aile işletmesi. Akkor’un kızı Menekşe Uçaroğlu ile hayat arkadaşı oyuncu ve yönetmen Onur Şenay’ın yönettiği KATS’ın bünyesinde meyhane bile var.
Kamuran Akkor, Cengiz Orhonlu, Özge İnce ve Ümit İlban’ın sahne aldığı tiyatro da meyhane gibi tıklım tıklımdı.
Özdemir Çiftçioğlu’nun yönettiği, Onur Şenay’ın süpervizörlük yaptığı iki perdelik komedide görme engelli bir genci oynayan Orhonlu ve komşusu rolündeki Özge İnce’nin performansları süperdi.

GÜNÜN SÖZÜ

“Dünyanın en yoksul insanı, paradan başka hiçbir şeyi olmayandır.”
(Arthur Schopenhauer)