12 Nisan 2022 Salı  –  Milliyet Cadde  –  Alice

Göksel Tuzun, Cannes Film Festivali yaklaşırken birilerinin yalanlarıyla kamuoyunda sahte başarı hikayeleri yazmasını önlemek için bir dizi tweet attı…

Tuzun, Cannes Film Festivali’ne nasıl başvuru yapıldığını, bugüne kadar hangi branşta kimlerin aday olup, ödül aldığına dair listelere nasıl ulaşılacağını herkesin anlayacağı sadelikte açıkladı. 21 tweet’lik flood’a yer verecek olsam Alice’ye ayrılan yer yetmez, o yüzden konuyu özetlemeye çalışacağım.

Tuzun’un konuyu yazma sebebi, her Cannes Film Festivali öncesinde bazı uyanıkların, “Filmim Cannes’da finale kaldı” ve “Kısa metrajda finaldeyim” gibi yalanlarının önüne geçmek.

Yazdığı flood’la Cannes’a uzun ve kısa metraj film dallarında başvuruların nasıl yapıldığını açıkladıktan sonra devam etti:

“Türkiye’de yıllardır bilerek veya bilmeyerek ekmeği yenilen ‘Kısa filmim Cannes’da’ söyleminin dayanağı şu:

Sitede ‘Short Film Corner’ diye bir bölüm var. Çektiği kısa filmi markette pazarlamak isteyenlerin parasını verip, filmini yüklediği yer orası. Bu yıl bir filminizi yükleyebilmeniz için 55 euro yatırmanız yeterli. Aynı hesaptan ikinci bir filminizi yüklemek için dakika başına 3.60 euro’dan hesap edip, parayı yatırmak şart. Sayfanın başında açık açık yazıyor, ‘Short Corner bir seçki ya da yarışma değildir. Filminizi tanıtmak ve göstermek için bir forumdur, fuardır. Burada insanlarla tanışırsın, network sağlarsın’ vs…”

Cannes’da Türkiye’den final gören dört, beş film var; ‘Koza’, ‘Kıyıda’, ‘Sessiz’, ‘Salı’ ve ‘Poyraz’. Ödül alan tek kişiyse ‘Sessiz’le Rezzan Yeşilbaş.

Tuzun, Cannes’dan kısa ve uzun metraj film bölümlerinde hangi Türk yapımlarının finale kaldığı, hangilerinin ödül aldığını festivalin internet sitesinden alıntılayarak yayınladı.

Aradan günler geçti, Tuzun’e kimse, “Öyle değil, böyle” diye itiraz etmedi.

YENİ TÜRKÜ’YE SAYGI ALBÜMÜNDE 22 ÜNLÜ

Pasaj Müzik ve Garaj Müzik ortaklığında yayınlanan iki CD’lik ‘Yeni Türkü Zamansız’ albümündeki 22 eseri şov dünyasının 22 ünlüsü okudu.

Bir şarkıcı ya da gruptan dinlemeye alıştığım bir eseri başka birinden dinlerken hep şunların yanıtını arıyorum:

Şarkının hakkını verdi mi?

Yorumuyla şarkıya değer mi kattı yoksa ruhuna helal mi getirdi?

O şarkıyı ondan bir daha dinler miyim?

‘Zamansız’da Yeni Türkü’nün şarkılarını okuyan 22 ünlü birkaçı dışında- üstlendikleri sorumluluğu layıkıyla yerine getirdi.

Yeni Türkü’nün eserlerini okuyanlar arasında, “Bu şarkıyı bir de benden dinleyin” dedirtenler de oldu, “O parçayı sahiplerinden dinlemeye devam” kararı aldıranlar da…

CD 2’yi dinlerken dokuzuncu şarkı ‘Resim’i okuyan sanatçı olarak ısrarla Pamela yazdı müzik çaların ekranında, ama o yoktu ortada. CD’nin kartonetine baktım, ‘Resim’i okuyanın ‘İkiye On Kala’ olduğu yazıyordu. Belli ki CD çaların bilgisayar programında hata vardı. O şarkının ardından ‘Yedikule’ vardı ve bu sefer ekranda yazdığı gibi söyleyen Pamela’ydı…

Hangi şarkıyı kim söyledi?

Mamak Türküsü-Athena

Karanfil-Melek Mosso

Yeşilmişik-Kenan Doğulu

İstersen Hiç Başlamasın–   Gaye Su Akyol

Aşk Yeniden-Buray

Dönmek-Sena Şener

Çember-Cem Adrian

Gurbete Kaçacağım–  Emir Can İğrek

Destina-Hayko Cepkin

Rüzgar-Ceylan Ertem

Eyvallah-Can Gox

Fırtına-Sıla

Bana Bir Masal Anlat-Edis

Sezenler Olmuş-Şura İskenderli

Olmasa Mektubun-Ecem Erkek

Nerelere Gideyim-Mabel Matiz

Vira Vira-Bora Duran

Deliler-Mehmet Erdem

Yağmurun Elleri-Kalben

Resim-İkiye On Kala

Yedikule-Pamela

Bahar Şarkısı-Mert Fırat

GÜNÜN SÖZÜ

“Hiçbir yararı olmayacağını bile bile insan kalmanın önemli olduğunu düşünüyorsan, onları yendin demektir.” (George Orwell)