13 KASIM 2021 CUMARTESİ  –  MİLLİYET CADDE  –  ALİCE

Televizyon kanallarının ortaklığıyla kurulan TİAK Televizyon İzleme Araştırmaları Anonim Şirketi, yeni reyting ihalesini sonuçlandırdı. TİAK, reyting ölçümü için mevcut halen bu işi yapan Kantar Medya ile sözleşme yeniledi. 2027 yılına kadar yine TNS ölçecek TV’lerin reytinglerini.
Bu amaçla perşembe günü bir toplantı ve imza töreni vardı Fairmont Quasar İstanbul’da.
Toplantının açılış konuşmasını yapan TİAK Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Önal, 1990’da 150 haneyle başlayan televizyonların reyting ölçümünün bugün 40 ilde 4 bin 284 haneye çıktığını, evren büyüklüğününse 53 milyon 367 bine ulaştığını, artık paneldeki bazı hanelerin ikinci evlerinde de ölçüm yapıldığını söyledi.
TİAK’la Kantar Medya arasındaki 2022-2027 yıllarını kapsayan reyting ölçüm sözleşmesi imzalanmadan önce ‘Televizyon İzleme Ölçümü 2020 Yıllığı’nın sunumu yapıldı.


RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in de katılıp bir konuşma yaptığı toplantıda açıklanan veriler pandemi sürecinde sadece bizde değil dünya genelinde TV izlenme sürelerinin arttığını ortaya koydu. Pandemiden önce 2019’da dünyada ortalama TV izleme süresi 2 saat 48 dakikaydı, Türkiye’de ise 4 saat 14 dakika…
Pandemi sürecinde dünya ortalaması altı dakikalık bir artışla 2 saat 54 dakikaya çıktı, bizde ise 19 dakikalık artışla 4 saat 33 dakikaya yükseldi.
2020’de dünyada en çok TV izleyen ülke ise 5 saat 45 dakika ile Romanya. Televizyonun en az izlendiği ülke ise 1 saat 16 dakika ile İzlanda.

E-ticaret bereketi

TİAK’ın verilerine göre 2020’de 6 saat 48 dakika ile en çok TV izlenen gün 29 Mart 2020 Pazar. 2 saat 38 dakika ile Türkiye’de geçen yıl en çok televizyon izlenen gün 31 Temmuz 2020 Cuma. Türkiye’nin en çok TV izlediği ay nisan, an az TV karşısına geçtiği ay ise ağustos.
En az TV izlenen gün salı, en çok izlenen gün ise pazar.
Aynı toplantıda açıklanan verilere göre 2020’de 13.9 milyar TL olan reklam harcamaları 2021 sonuna kadar 20 milyar TL’yi aşacak, 2022’de ise bu rakam 30 milyar TL’nin üstüne çıkacak. Reklam pastasını büyütense e-ticaret şirketleri.

TÜRK DİZİLERİ HANGİ ÜLKELERDE İLK 10’DA?

TİAK ve Kantar Medya’nın hazırladığı ‘2020 yılında farklı ülkelerde en yüksek reyting alan ilk 10 program listesine giren Türk dizileri’ tablosu önemli. TİAK ve Kantar Medya’nın hazırladığı ‘2020 yılında farklı ülkelerde en yüksek reyting alan ilk 10 program listesine giren Türk dizileri’ tablosu önemli. Çünkü geçen yıl 25 Türk dizisi yayınlandıkları 11 ülkede reyting listelerinde ilk 10 arasına girmeyi başardı. ‘Bir Zamanlar Çukurova’ üç, ‘İstanbul’lu Gelin’ ve ‘Sen Anlat Karadeniz’ dizileri ikişer ülkede başardı bunu. Porto Riko ve Özbekistan, 2019 yılında bu listede yoktu. İki ülke de 2020’de listeye girdi. İşte Türk dizilerinin 2020 gurur tablosu:

Pandemide TV izleme süresi ne kadar arttı

GÜNÜN SÖZÜ

“Kalabalığa karışmak için hiçbir özellik gerekmez, ama yalnız ve dik durmak için gerçekten çok şey gerekir.” (Charles Bukowski)